خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد خبر داد

افتتاح فاز سوم تصفیه‌خانه  شهرک صنعتی بوعلی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان

همدان-استاندار همدان از افتتاح فاز سوم تصفیه خانه  شهرک صنعتی بوعلی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۰۸۲
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیین افتتاح فاز سوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، استاندار همدان و مسئولین استانی برگزار شد.

این پروژه به منظور افزایش تصفیه خانه و کنترل آلودگی فاضلاب تولیدی واحد‌های صنعتی و امکان استحصال پساب خروجی مطلوب برای جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی و استفاده بهینه از پساب تولیدی درامر کشاورزی و فضای سبز محدوده شهرک احداث شده است.

علیرضا قاسمی استاندار همدان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین اولویت ما در ساخت تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی این است که مواد آلاینده وارد محیط زیست نشود، اظهارکرد: با احداث فاز سوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی این موجب کاهش آلاینده‌های محیط زیستی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌ها بوی بد آلاینده‌های صنعتی در ورودی شهر همدان آزاردهنده بود و امروز با احداث فاز سوم تصفیه‌خانه این مشکل چندین ساله رفع شد، عنوان کرد: بوی آلاینده‌ها باید کنترل می‌شد ضمن اینکه با مشکل کم آبی موجود در استان استحصال آب مناسب در صنعت و کشاورزی هم بود که این پروژه امروز می‌تواند این اهداف را تحقق بخشد.

استاندار همدان با بیان اینکه فاز سه تصویه خانه با ۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهربرداری رسید، گفت: ظرفیت تصفیه خانه بیش از این ۵۰۰ متر مکعب بود که با افتتاح فاز سوم به ۲ هزار متر مکعب رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه تا قبل از افتتاح این تصفیه خانه بسیاری از افراد تصور می‌کردند که ظرفیت ۲ هزار مترمکعبی این تصفیه خانه غیر ممکن است، تصریح کرد: امروز این تصفیه خانه با همین ظرفیت افتتاح و کار بزرگی انجام شد.

حمید رضا حاجی بابایی با تاکید اینکه با افتتاح این پروژه مشکل بوی نامطبوع ورودی شهرهمدان رفع می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این از ورود آلایندگی به محیط جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و مشکل کم آبی در استان، می‌توان با تصفیه فاضلاب از آن برای آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات